De laatste week

15 december 2018 - Olomouc, Tsjechië

Ja hoor, ik heb toch besloten om nog 1 kort verhaaltje te schrijven. In een week ben ik nu thuis.... Iets waar ik naar uit kijk maar het is ook raar als ik eraan denk. De afgelopen weken heb ik niet veel bijzonders gedaan. Het laatste uitstapje wat we hebben ondernomen is twee daagjes naar Praag. De kerstmarkten gingen daar net open en we hadden geluk: Het had er gesneeuwd waardoor er een nog betere kerstsfeer hing. We vertrokken naar Praag op vrijdagmiddag. In de avond zijn we naar een Ierse pub geweest. Daar was een live optreden en karaoke. Hier hebben we ons goed vermaakt! Op de zaterdag hebben we vooral rond gelopen en alle kerstmarktjes bezocht. Het was niet heel bijzonder. In de middag hadden we nog zo veel tijd over, voordat we de trein terug hadden naar Olomouc, dat we besloten om een escape room te doen. Helaas ontsnapten we niet, maar we waren heel dichtbij! Hierna konden we onze spullen pakken in het hostel en naar het treinstation lopen om weer terug te reizen naar Olomouc.

De afgelopen twee weken ben ik nergens meer heen geweest. Ik moest leren voor mijn examens en had nog enkele essays en een presentatie. Op dit moment heb ik 4 examens gehad waarvan ik al weet dat ik er 2 heb gehaald :). Komende dinsdag heb ik mijn laatste twee examens en dan heb ik woensdag en donderdag alle tijd om in te pakken en de kamer schoon te maken zodat ik mijn borg terug krijg. Tussen al het leren door heb ik nog wel een paar keer met Laura (FIN) gewandeld en hebben we nog een filmavondje gedaan met meer mensen.

Veel mensen gaan dit weekend naar huis. Ik heb vandaag Laura uitgezwaaid op het station en Dilan (NL) ging ook vandaag al naar huis. Morgen gaan Katie (UK), Rebecca (UK) en Milou (NL). Dus veel vrienden gaan maar er zijn ook nog een paar die blijven en dezelfde dag gaan als ik. Gisteravond heb ik samen met Laura en Milou nog uit gegeten als afscheid. Dit was erg gezellig! Op dit moment moet ik dus nog even doorzetten met leren en dan kan ik gaan genieten van een heerlijke kerst en oud opnieuw in Nederland met vrienden en familie :). Ik zie jullie weer snel en voor degene die ik niet zie voor kerst: Alvast hele fijne kerstdagen!!

Bedankt voor het lezen van mijn verhalen en het reageren (ook op mijn foto's)! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om me een beetje te volgen. Tot snel!!

Liefs, Vera

1. Anne:
    15 december 2018
    Succes nog met de laatste loodjes! Tot op het kerstdiner!
  2. Erna Joosten:
    15 december 2018
    Nog ff....voordat je t weet ben je al weer in Zaerum! Succes met de laatste vakken en geniet ook nog met de mensen die er nog wel zijn. You can do it! Liefs...mam.
  3. Pa Peter:
    15 december 2018
    Ha Vera! Jij je laatste verslag van al wat je meemaakt en doet in en om Olomouc; ik heb vanavond eindelijk het fotoboekje van ons verblijf in Olomouc en Praag afgemaakt.
    Met een beetje geluk kunnen we het voor Kerst ophalen om vervolgens met Kerst nog wat na te genieten van de leuke dagen in Olomouc. Het was erg fijn om te zien hoe studenten zoals jij er wonen en het dagelijks leven er in Olomouc uitziet. Succes nog met de laatste examens en tot gauw ;}
  4. Stef:
    16 december 2018
    Klinkt goed! Succes nog met de laatste tentamens en tot snel! :)
  5. Eline:
    18 december 2018